اخبار افق کوروش /  اخبار

چاپ
ضرورت اهتمام به رشد فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور
1400/04/14
معاون وزیر صمت تاکید کرد:

ضرورت اهتمام به رشد فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به عقب بودن رشد فروشگاه‌های زنجیره‌ای نسبت به برنامه توسعه کشور، بر ضرورت اهتمام به رشد این فروشگاه‌ها تاکید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش؛ عباس تابش، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور در مراسم افتتاح فاز دوم توسعه انبار مرکزی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در کرمانشاه که روز یکشنبه 13 تیرماه با حضور مقامات و مدیران اجرایی استان و مدیران و کارکنان افق کوروش در کرمانشاه برگزار شد با اشاره به تاکید جدی مقام معظم رهبری بر ضرورت حمایت از تولید، اظهار امیدواری کرد با حمایت از بخش تولید و رونق آن، مشکلات مربوط به تامین و توزیع کالا در کشور رفع شود.

معاون وزیر صمت افزود: بر اساس قانون برنامه، ۲۰ درصد سهم خُرده فروش‌ها را باید به فروشگاه‌های زنجیره‌ای اختصاص بدهیم که برای این کار انتظار داریم فروشگاه‌های زنجیره‌ای با توسعه فضای فیزیکی، بستر مناسبی برای توزیع آماده کنند. تابش ادامه داد: ما در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شاهد همان سنتی نگری قدیم هستیم که انتظار داریم این فروشگاه‌ها با هدف ایجاد نظم در توزیع و پخش به سمت هوشمندسازی و فروش اینترنتی حرکت کنند. وی با بیان این که توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور با هدف تامین و توزیع به موقع کالا در دستور کار وزارت صمت است گفت: در فروشگاه‌های افق کوروش شاهد این نظام تامین و توزیع هوشمند هستیم؛ اما در مجموع از نظر رشد فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور نسبت به برنامه توسعه عقب هستیم و باید در این خصوص اهتمام به خرج دهیم.

تابش در ادامه با اشاره به ضروت اصلاح نظام تامین و توزیع کالا در کشور و این واقعیت که مردم امروز از نوسانات قیمت کالاها گله‌مند و خواهان برگشت ثبات در بازار هستند گفت: یکی از شاخص‌هایی که اساس بازار به شمار رفته و باعث ثبات در بازار می‌شود بحث تامین کالا است. وی گفت: نظام توزیع درست، منسجم و هوشمند پخش کالا از دیگر موضوعات مهم برای رساندن بهینه کالا به دست مردم است که یک نمونه آن راه اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای است تا بدون واسطه دلالان، کالاها را با قیمت مناسب به دست مردم برسانند. ولی متاسفانه در چند سال اخیر، با مشکلات بزرگی مانند تحریم، نرخ ارز، کرونا، سیل، زلزله و خشکسالی مواجه بوده‌ایم که باعث بی‌ثباتی قیمت در بازار شده است. بنابراین، افزایش و بالا بردن تولید می‌تواند ضامن ثبات قیمت در بازار شود که در این راستا امیدواریم با حمایت جدی از تولید کنندگان این امر ممکن شود.

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور با اشاره به افتتاح فاز دوم توسعه انبارمرکزی فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در کرمانشاه افزود: یکی از مهم ترین دلایل عدم ثبات قیمت کالاها، نبود کالا و به وجود آمدن احساس کمبود در بازار و مردم است، بنابراین اگر مردم احساس کنند کالا و غذا در دسترس همگان است ثبات قیمت‌ها نیز به وجود می‌آید. وی ادامه داد: ایجاد انبارهای مکانیزه در سطح استان‌ها از جمله مواردی است که ظرفیت پشتیبانی از کالاها در بازار را بالا برده و ضمن ایجاد احساس امنیت غذایی، باعث ثبات قیمت‌ها می‌شود و این یکی از پدافندهای غیرعامل نیز هست که می‌توانند این اطمینان را به مردم بدهد که حتی در سخت‌ترین شرایط، مشکل تامین نیازهای ضروری آنها وجود ندارد.


برچسب ها:

افق کوروش
فروشگاه های زنجیره ای
مناطق
فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش
زنجیره تامین
m15m
منطقه 15
عباس تابش
وزارت صمت
معاون وزیر صمت
خرده فروشی

عضویت در خبرنامه

عضویت

داغ‌ترین‌ها